יושבים על ברזלים – האם חזיות עם ברזלים פוגעות בבריאות?

אם אי פעם קניתן חזיה בטח הגעתן לשאלה- עם ברזלים או בלי? סוגיית הברזלים בחזיות היא סוגייה שמדוברת כבר שנים: בעוד שנשים מסויימות נשבעות שהתמיכה שינתה להן את החיים אחרות סבורות שמדובר בעינוי סיני מסוג חדש- הנה כל מה שאתן צריכות לדעת על חזיות ברזלים.

 

מה הם ברזלים?

חזיות הברזלים הן חזיות שבמבנה הפנימי של ה״קאפים״ שלהן תפורות שתי קשתות ברזל לתמיכה. הברזלים יכולים להימצא בקאפים עצמכם וגם ברצועת התמיכה הצמודה לגוף שאלייה מחוברים הקאפים. דוגמא מצויינת לחזיות לנשים היא החנות של ג׳ק קובה- https://jack-kuba.co.il. מדובר באחד ממותגי העל בתחום ההלבשה התחתונה והחזיות של המותג תמיד נחשבו לשיא האופנה והאיכות. עד היום סוגיית הברזלים בחזיות נשארת לא פתורה ולרוב העניין מצטמצם להעדפה אישית.

חזיות ברזל

מה חשוב בחזייה?

לחזייה קלאסית יש כמה קריטריונים עיקריים שהיא אמורה לענות עליהם, מעבר למטרתה בפשט- החזקת החזה, החזייה אמורה גם להיות נוחה, תומכת ואופנתית. הדבר החשוב ביותר בחזייה משתנה בין אישה לאישה, רבות נשבעות שנוחות היא משמעות החיים ואחרות לא ישימו חזייה שלא נראית כיאלו היא ירדה כרגע ממסלול של ויקטוריה סיקרט. המאפיינים החשובים ביותר בחזיות משתנים בין אישה לאישה וכך גם ההעדפה בין חזיות הברזלים ל״גוזיות״ שהן חזיות בד בלי ברזלים או מבנה קשיח.

 

למה נועדו הברזלים?

אחד התפקידים החשובים ביותר של החזייה הוא לספק תמיכה לחזה-  כדי לשמור על מראה מורם, כדי לחלק משקל לגב ולכתפיים בצורה נכונה וגם כדי לייצר מראה חלק. חזייה עובדת כך שהיא אוספת את החזה בקאפ ומחלקת את המשקל שלו בין הכתפיות לבין הרצועה- הכתפיות אמורות לעזור ביציבה זקופה ולהעביר את רוב המשקל מהחזה שמושך קדימה אל הגב והכתפיים והרצועה אמורה לשמור את החזייה צמודה אל הגוף כדי שהיא לא תטפס למעלה.

הברזלים מגיעים כדי לחזק את הקאפים עצמם- הם מייצרים צורה יותר מודגשת לחזה, הם אוספים בצורה יותר טובה את המשקל והם הופכים את החזייה כולה ליציבה ומוצקה יותר כך שהיא לא תברח. החיסרון היחיד של הברזלים זה שרבות מתלוננות שהם מכאיבים או מייצרים להן חוסר נוחות. מחקרים וסקרים בנושא הגיעו למסקנה שאין חיסרון או יתרון בריאותי ממשי בברזלים בחזיות ושהעניין מסתכם בהעדפה אישית, נוחות וסדר עדיפויות.

 

לסיכום-

חזיות הברזלים הן מוקד המחלוקת הגדול ביותר בעולם הנשים- חלק לא יכולות בלי חתיכות המתכת וחלק לא מסוגלות עם הברזלים. מבחינת פונקציונליות הברזלים מספקים תמיכה נוספת לחזה והופכים את החזיה ליציבה יותר, החיסרון שלהם הוא שנשים רבות מתלוננות שהברזלים לא נוחים לחיי היום יום. בין אם את בחורה של ברזלים או של גוזיות- תלבשי מה שעושה לך טוב, תתחדשי!

הן חזיות עם ברזלים מזיקים לבריאות

אולי יעניין אותך גם